Search This Blog

Tuesday, November 6, 2018

BOBO DIMANA

Luahan Ikhlas : Bobo Di Mana : Muzik Video Tak Tahu Malu.


Saya ni mungkin dah terlambat dari orang lain kot tahu tentang  kewujudan muzik video yang tular akhir-akhir ni... Maklumlah, saya ni bukan jenis ambik port  hal-hal artis dan lagu terbaru. tapi saya pasti semua orang dan lihat kot muzik video tu.. sebenarnya saya berkira-kira jugak nak tulis entry ni ke tak.. sebabnya mula-mula saya fikir tak elok sangat la video ni ditonton oleh budak-budak kan.. dan saya nak tulis pandangan saya kat sini. dan lagi sekali saya fikir.. kalau saya tulis entry ni macam saya pulak yang tolong buat promosi untuk dia.. ishh! tapi saya tulis juga sebab saya yakin Allah tahu niat kat hati saya yang sebenarnya macam mana.. sesungguhnya Allah lah "Juri" yang paling berhak menilai diri saya 

kali pertama saya tengok video ni kat Youtube.. saya rasa macam nak baling je telefon pintar saya kat dinding tau tak.. tapi tak kan lah saya nak korbankan telefon kesayangan saya yang banyak kenangan ni demi sebuah video bodoh ni kan.. Oh.. Tidak sama sekali..  

Jujur, dlm video tu saya cuma kenal Datok Aliff Syukri dan Sajat jer,, yang sorang lagi saya pon tak tau siapa.. (malas nak google dan malas nak ambik tau) haha. maklumlah saya ni jakun sikit.. maklumlah orang kampung jer,, saya cuma tak faham kenapa mereka buat muzik video ni.. apa motif sebenar mereka?? 

Bagi saya tak sesuai video ni ditonton bukan shj oleh kanak-kanak, kakak,abang, pakcik, makcik dan atok nenek pon tak sesuai tengok. suasana dlm sebuah bilik hotel..  Sajat berpakaian menjolok mata tertonggek-tonggek atas katil. saya tak tahu identiti sebenar Sajat ni. orang kata dia lelaki tukar jantina jadi perempuan. saya tak kisah identiti dia apa.  cuma saya nak cakap.. dia dah menjatuhkan maruah seorang wanita. weii.. orang perempuan ni dia malu laa nak tunjuk "aset-aset" dia tu.  

saya tak rasa muzik video ni dibuat untuk melariskan produk jualan mereka. bukan juga nak raih populariti,, cuma lebih kepada Sajat nak sangat tunjuk bukti bahawa dia seorang wanita.. itu jer yang saya nampak. ke korang fikir macam mana??  malangnya, jelas suara jantan kau tu terkeluar Sajat.. macam mana orang nak percaya.. 

saya juga teramat malu dengan Datuk Aliff. dulu saya amat menyegani beliau. (walaupun aku tak pernah beli walau satu pun produk beliau). tapi sekarang saya rasa Datuk ni dah melampau. Kalau ya pun Sajat perempuan sejati, Datuk tak rasa berdosa ke dok dalam bilik dengan perempuan seksi -seksa macam tu? terkinja-kinja macam kera kena belacan. malu nya!! saya pun ada tengok video isteri Datuk marah-marah pasal video ni. tapi marah apa macam tu? Marah ke bergurau?. ish.. makin dilayan makin saya pelik... haha.. 

So.. sesiapa yang "sakit mata" macam saya bila tengok video ni.. mohon sama- sama buat macam saya buat yer.. iaitu REPORT PADA PIHAK YOUTUBE...  

ikuti langkah berikut :
1. pergi ke carian youtube.com dan tulis carian 
   Lirik Video Bobo DiMana
2. klik  tiga titik . . . yang terdapat dipaparan laman web tersebut dan klik 
lambang bendera {laporkan} 

3. Kemudian keluar paparan seperti ini dan pilih laporan anda berdasarkan 
kandungan video.. saya pilh {kandungan seksual}. akhir sekali tekan butang laporkan.
dan siap.. 

Di sini juga saya juga nak buat penafian. bahawa saya tulis entry ini berdasarkan kata hati saya sendiri.. ikhlas bukan didesak oleh mana-mana pihak. jauh sekali saya nak curah pasir dalam periuk nasi perniagaan mereka. cuma saya ajak kalian untuk sama-sama boikot "lagu bodoh " ni dari ditatap oleh generasi kita akan datang..  

p/s : semoga allah kurniakan hidayah buat mereka dan melindungi seluruh zuriat keturunan kita daripada menyalahi fitrah dan menyimpang dari agama yang syumul ini..  

No comments:

Post a Comment